iDeal

Welkom bij Het ItaliëPunt

Bestel- & verzendinfo

verzendinformatie

Bestellen
Bestellen bij Italiepunt.nl is heel gemakkelijk. Je zoekt een product op rechtstreeks via het menu, links in het menu of links bovenin. Daarnaast kun je rechtsboven in de zoekbalk het product intypen en op “zoek” klikken.

Onder het product staat “bestel”. Daar klik je op. Mocht je nog verder willen winkelen klik je op “verder winkelen” en anders op “afrekenen”. Bij afrekenen wordt gevraagd je wachtwoord in te geven. Heb je die niet, kun je een nieuw account aanmaken. Je krijgt dan automatisch een bevestigingsmail van je aanmelding. Je klikt dan op “volgende” en voer je je gewenste manier van verzenden in , klik op “volgende” en je manier van betalen (IDEAL of vooruit betalen).

Klik op “volgende”. Bij IDEAL ga je naar de internetbankieromgeving van je eigen bank waarna je weer terugkeert naar Italiewarenhuis.nl vervolgens klik je dan op afsluiten en je bestelling is gedaan (let op ! IDEAL niet afsluiten door rechtsboven op het kruisje of de “terug”knop in je browser te klikken). Je krijgt ook hier weer een automatisch bericht van bevestiging van je bestelling.

Na bestelling
Na plaatsen van de bestelling ontvang je een bevestigings-e-mail op het door jou opgegeven e-mailadres, waarin voor het gemak nogmaals het factuurbedrag staat vermeld.

Verschillen betaalmethode:

  • IDEAL - Dit is de manier van betalen die wij het meest aanraden, omdat het voor jou en voor ons erg gemakkelijk en snel werkt. Je gaat bij deze manier van betalen naar de internetbankieromgeving van je eigen bank en voert hier de betaling uit. Een bestelling die met IDEAL betaald is wordt, mits op voorraad, dezelfde werkdag nog verzonden. Voor IDEAL gelden géén bijkomende kosten. Betalen via IDEAL is alleen maar mogelijk als je over een Nederlandse bankrekening beschikt.
  • Vooruitbetalen – Als je kiest voor vooruitbetalen dien je na het invoeren van je bestelling het bedrag handmatig over te maken via internetbankieren of een telefonische overboeking. Zodra wij het bedrag dan op onze rekening ontvangen hebben, versturen we de bestelling, mits op voorraad dezelfde werkdag nog naar het opgegeven adres.

Bankgegevens
Italiëwinkels Retail Group
Rabobank Rekeningnummer: 106279831
IBAN: NL55 Rabo 0106279831
BIC/SWIFT: RABO NL 2U
KvK nummer: 17131623
BTW/IVA: 811313827 B01

Wij vragen je vriendelijk bij het betalen het bestelnummer te vermelden.

 

  • Achteraf betalen via Billink– Wil je liever je bestelling achteraf betalen? Onze partner billink maakt dit mogelijk. Tot een bedrag van € 300 is het mogelijk om je bestelling binnen twee weken na ontvangst te betalen. Na ontvangst van je bestelling kun je kiezen in hoeveel termijnen en welk bedrag je wil aflossen. Voor meer informatie over achteraf betalen met billink.
  • Creditcard – De Rabobank Omnikassa maakt het mogelijk om snel en veilig af te rekenen met creditcard. De Omnikassa ondersteunt VISA en Mastercard en alle creditcards worden op meerdere fronten gecontroleerd op eventuele fraude. Indien er door de Rabobank geen bijzonderheden worden aangetroffen, wordt de bestelling goedgekeurd door ons systeem en gaan we meteen over tot verzending van de bestelling, mits voorradig. De bijkomende kosten voor het betalen met Creditcard bedragen 2,5% van het transactiebedrag.
  • Maestro – Heb je een Maestro-card, dan kun je deze gebruiken om online te shoppen. Het enige wat je nodig hebt is een SecureCode van Maestro. Zodra je kaart geactiveerd is kun je met je persoonlijke kaartlezer of Digipass net zo veilig betalen als in de winkel met PIN. De bijkomende kosten voor het betalen met Maestro bedragen 2,5% van het transactiebedrag.
  • Visa – Heb je een Visa-card, dan kun je deze gebruiken om online te shoppen. Met de extra beveiliging Verified by Visa doe je de aankopen op internet met een extra wachtwoord. Je Visa kaart is dan ook dubbel beschermd tijdens het online winkelen. De bijkomende kosten voor het betalen met Visa bedragen 2,5% van het transactiebedrag.

Orderstatus
Door middel van verschillende order-statussen houden wij je op de hoogte van je bestelling, zodat je gemakkelijk kunt volgen in welke fase je bestelling zich bevindt. De statusupdate wordt per e-mail verzonden naar het door jou opgegeven adres. Als je een account hebt, kun je tevens in je eigen dashboard controleren wat de status van je bestelling is. Hieronder volgt een uitleg van de verschillende statussen;

  • Openstaande order (standaard) - De order is door ons ontvangen en zal worden verwerkt. We wachten op het correct ontvangen van het factuurbedrag van deze bestelling.
  • In behandeling - De betaling is correct ontvangen en de order zal zo snel mogelijk naar het opgegeven adres worden verzonden.
  • Order verzonden - De order is verzonden naar het opgegeven adres.
  • In bestelling bij leverancier - Het bestelde product is niet op voorraad. We hebben contact opgenomen met onze leverancier en zullen de order zo snel mogelijk opsturen.
  • Geannuleerd - Je hebt te kennen gegeven af te zien van de betreffende order. De bestelling wordt geannuleerd in onze administratie.
  • Gedeeltelijk verzonden - Je hebt verschillende producten besteld in één order. Een deel van de producten is verzonden en de resterende producten volgen zo snel mogelijk. Er wordt altijd vermeld welke producten op een later tijdstip zullen worden verzonden.

Verzendinformatie
Italiepunt.nl werkt samen met: PostNL, DHL, DPD e.a.  Italiepunt.nl zal er voor zorgen dat deze partners de verzending te allen tijde zorgvuldig zullen afhandelen. Italiepunt.nl is echter niet verantwoordelijk voor nalatigheid en/of het niet nakomen van afspraken van de kant van deze partners.

Levertijden
Wanneer de betaling bij ons binnenkomt, zullen wij de bestelling uiteraard zo snel mogelijk verzenden. Voor de meeste producten moet je rekenen op een levertijd van 1-5 werkdagen. Deze levertijd is uiteraard afhankelijk van het soort product en zijn beschikbaarheid. Bij het verzenden kun je ook aangeven door welke partner je het pakket wil laten bezorgen. Tussen haakjes staan de verwachte levertijden van onze partners.
Niet alle producten zijn bij ons op voorraad en wanneer wij een product uit Italië moeten laten komen dan duurt het wat langer voor wij kunnen verzenden. Dit is per fabrikant verschillend en de levering vanuit Italië gaat soms op de Italiaanse manier.....

Tarieven verzend- en handlingkosten
Helaas zijn wij in verband met de stijgende tarieven van onze transportpartners genoodzaakt deze gedeeltelijk door te voeren in onze tarieven. Deze tarieven voor verzending en handling zijn gebaseerd op het gewicht van het artikel in combinatie met de bestemming.

Tarieven Nederland

  • Kleine envelop (€ 2,-)
    Artikelen die in een kleine envelop passen zoals stickers, kleine boekjes etc.
  • Grote envelop (€ 2,95)
    Artikelen zoals boeken en alles wat beneden 2 kg door de brievenbus past.
  • Pakket vanaf 2 tot 10 kg (€ 6,95)
    Alle pakketten tot 10 kg
  • Gratis verzenden! (€ 0,-)
    Bestellingen boven € 150,- worden gratis naar het opgegeven adres verzonden.Italiepunt.nl selecteert zelf de transportmethode.


Tarieven Europa

  • Kleine envelop (€ 3,50)
    Artikelen die in een kleine envelop passen zoals stickers, kleine boekjes etc.
  • Grote envelop (€ 7,00)
    Artikelen zoals boeken en alles wat beneden 2 kg door de brievenbus past.
  • Pakket vanaf 2 tot 10 kg (€ 12,50)
    Alle pakketten tot 10 kg
  • Gratis verzenden! (€ 0,-)
    Bestellingen boven € 150,- worden gratis naar het opgegeven adres verzonden. Italiepunt.nl selecteert zelf de transportmethode.

Berekenen verzend- en handlingkosten
Wanneer je een bestelling plaatst met daarin meerdere producten, dan zullen eenmalig de verzend- en handlingkosten gerekend worden uit de hoogste gewichtsklasse. Als het bedrag
€ 150,- of meer bedraagt, dan nemen we de verzendkosten voor onze rekening! Zoals eerder aangegeven selecteert Italiewarenhuis.nl de verzendmethode. Mocht het om een spoedlevering gaan, dan kun je beter even telefonisch contact opnemen om misverstanden te voorkomen.


Partners
Italiepunt.nl werkt voor de verzending van goederen samen met o.a. PostNL, DHL, DPD, GLS e.a. Italiepunt.nl zal zorgdragen dat de partners de verzending zorgvuldig zullen afhandelen. Italiepunt.nl is echter niet verantwoordelijk voor nalatigheid en/of het niet nakomen van afspraken van de kant van deze partners. Als er vragen zijn kun je altijd contact opnemen met:

Reclames en aansprakelijkheid

1) Je hebt de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dien je Italiepunt.nl daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen twee (2) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven.

2) Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Italiepunt.nl de keuze de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.

3) Indien je een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heb je het recht het product binnen zeven (7) werkdagen na aflevering aan Italiepunt.nl te retourneren. Het betaalde bedrag wordt dan binnen 3 dagen op je bankrekening teruggestort (exclusief verzendkosten, indien van toepassing) nadat het product onbeschadigd is geretouneerd aan Italiepunt.nl.

4)
Indien niet binnen 30 dagen geleverd is heb je het recht, conform de wet, de bestelling kosteloos te annuleren. Uiteraard krijg je dan binnen 3 dagen de factuurwaarde teruggestort (exclusief de verzendkosten).


Bedrijfgegevens:
Italiepunt.nl, Onderdeel van Italiewinkels Retail Group  
Postadres:
Frederik Hendriklaan 76
5212 BG s-Hertogenbosch
Tel. 073-613 84 88
E-mail: info@italiepunt.nl